Möhippa Maskerad

Här hittar du allt som behövs för att arrangera en oförglömlig möhippa! Från festliga dekorationer och accessoarer till roliga spel och aktiviteter som gör kvällen extra kul. Du hittar bl.a. ”Bride to be”-girlanger, fotobågar, gästböcker, dekorationskit och mycket mer.

För den blivande bruden finns specialdesignade accessoarer som glittriga kronor med slöja, scarfs och till och med särskilda baddräkter och pyjamasar. Dina ”Team Bride”-vänner kan ha på sig matchande tillbehör som shotglas-halsband och roliga utklädnader.

För att skapa rätt feststämning på möhippan finns det dekorationer i olika stilar – från eleganta blommiga teman till mer festliga alternativ med guld och rosa. Du hittar allt från backdrops och ballonger till fotograferingstillbehör som gör kvällen Instagram-vänlig och minnesvärd!

Tygpåse Here Comes The Bride

Aktiviteter på möhippan

En lyckad möhippa behöver roliga aktiviteter! Här är några bra tips på saker ni kan göra på möhippan:

  • Prosecco Pong eller Beer Pong – en kul tävling som garanterat höjer stämningen (och alkoholnivån…)
  • Fotostation med speciella props och ramar – perfekt för att ta kul bilder
  • ”Bride to be”-spel och utmaningar – som möhippekit med 5 olika spel
  • Gästbok där alla kan lämna personliga hälsningar till bruden som hon sen får på bröllopet
  • DIY-projekt som personliga scarfs där alla kan skapa något unikt
  • Köra Gokart – för alla som gillar lite mer fart och tävling
  • Uppdrag på stan – skapa roliga utmaningar med fotodokumentation
  • Escape room – testa teamwork och problemlösning tillsammans
  • Spa-dag – perfekt för avkoppling tillsammans i gruppen
  • Vinprovning eller cocktailkurs – lär er något nytt tillsammans
  • Workshop i blomsterbindning, keramik eller målning – för en kreativ och mer alkoholfri aktivitet
  • Paddleboarding, kajakpaddling eller annan utomhusaktivitet (om vädret tillåter)
  • Matlagningskurs eller privat kock

Utklädnader för möhippan

Utklädnader är ett roligt inslag som gör möhippan lite extra kul. Den blivande bruden kan utmärka sig med en vit slöja, krona eller en vacker blomsterkrans. För en mer glamorös look finns fjäderboa och glittriga accessoarer. Team Bride kan koordinera sina outfits med matchande scarfs, hattar eller specialdesignade t-shirts.

För ett elegant tema passar stråhattar med ”BRIDE”-text eller den broderade slöjan i boho-stil. Om ni planerar en kväll ute kan ni välja de populära skärmmössorna med strass och pärlor eller de festliga kronan med slöja.

Vad är skillnaden på möhippa och fruhippa?

Begreppen möhippa och fruhippa används ofta synonymt, men det finns en skillnad. Möhippan arrangeras traditionellt före bröllopet och firas för att ta farväl av ”mö”-tiden (ogift tid) innan kvinnan blir fru. Begreppet har anor från gamla dagar då ogifta kvinnor kallades ”mör”.

Fruhippan är ett modernare begrepp som betonar firandet av den nya statusen som blivande fru snarare än att ta farväl av något. Det är en positiv vinkling på samma firande och begreppen används idag ofta omväxlande. Det kan också vara en aktivitet där man gör möhippan efter bröllopet – då hon ju redan är fru.

Bland produkterna här finns både ”Bride to be”- och ”Fruhippa”-accessoarer – så du kan välja det tema som passar er bäst.

Så planerar du den perfekta möhippan

Att planera en lyckad möhippa kräver framförhållning. Börja med att bestämma datum minst 1-2 månader i förväg och stäm av med brudens närmaste vänner. Överraska gärna bruden, men ta reda på hennes önskemål via någon nära vän eller partner.

Välj ett tema som passar hennes personlighet – vill hon ha en avslappnad spa-dag, en mysig middag med vänner eller en vild festkväll? Utifrån temat kan du välja passande dekorationer och aktiviteter från sortimentet här.

Skapa en realistisk budget där alla deltagare bidrar. Se till att inkludera kostnader för mat, dryck, aktiviteter, dekorationer och eventuellt boende.

Glöm inte att dokumentera dagen! Fotoalbum och fotobågar hjälper er att fånga minnesvärda ögonblick som bruden kan se tillbaka på med glädje. En polaroidkamera är också ett kul inslag att ha under dagen.

Avsluta planeringen genom att skicka ut inbjudningar i god tid, gärna med information om tema, ev. klädkod och vad gästerna kan förvänta sig. Skapa en Facebook- eller Whatsup-grupp där ni kan kommunicera inför dagen.